I International Conference

Mediation in Education: Multicultural Context


All participants

  Participant
1 Abdullaeva Z. T.
Sectional Report
Untitled
2 Aetdinova R. R.
Sectional Report
Исследование рисков поликультурного образования
RESEARCHING THE RISKS OF MULTI-CULTURAL EDUCATION
3 Aleinikov A. V., Strebkov A. I.
Part-time participation
Конфликт, посредничество и медиация в рискогенном социуме
Conflict, mediation and mediation in a risk-taking society
4 Alekseytseva A. A.
Part-time participation  
ФОРМИРОВАНИЕ ИКТ-КОМПЕТЕНТНОСТИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КАДРОВ В УСЛОВИЯХ СЕТЕВОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
FORMATION OF ICT COMPETENCE OF MANAGERIAL AND PEDAGOGICAL PERSONNEL IN THE CONDITIONS OF NETWORK INTERACTION
5 Alimova N. M.
Part-time participation
Модель организации школьной службы медиации в МАОУ СШ № 154.
The model of organization of the school mediation service in MAOU secondary school No. 154.
6 Andronnikova O. O.
Sectional Report
Специфика и сложности организации школьной службы медиации в ситуации поликультурного города.
The specifics and difficulties of organizing a school mediation service in a multicultural city.
7 Androsova E. V.
Sectional Report
Особенности межэтнических конфликтов в вузе.
8 Anikina M. A., Anikina N. S., Anikina А. S., Gavrilina A. V.
Sectional Report
Графическая диагностика школьных подростковых конфликтов
Graphical diagnostics of school adolescent conflict
9 Anttila J., Torvinen V.
Sectional Report
EAST-WEST-COLLABORATION TO PROMOTE THE QUALITY OF SMART SOCIETY FROM THE PEOPLE VIEWPOINT
10 Azimov K. N.
Part-time participation
Untitled
11 Bakai B. E.
Sectional Report  
Опыт участия в летних школах по медиации в образовании
Experience of participation in summer schools on mediation in education
12 Barinova S. G.
Sectional Report
О необходимости профилактики экстремизма в рамках образовательного процесса в высшем учебном заведении
About the need to prevent extremism as part of the educational process in the high school
13 Bastrygina E. G.
Sectional Report
слушатель
14 Bekisheva K. K.
Part-time participation
МЕДИАЦИЯ КАК НОВЫЙ СПОСОБ ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ И РАЗРЕШЕНИЯ КОНФЛИКТОВ СРЕДИ ДЕТЕЙ ШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА (НА ПРИМЕРЕ КАЗАХСТАНА)
MEDIATION AS A NEW METHOD FOR THE PREVENTION AND RESOLUTION OF CONFLICTS AMONG SCHOOL-AGE CHILDREN (ON THE EXAMPLE OF KAZAKHSTAN)
15 Belonogova E. V.
Sectional Report  
Дизайн восстановительной программы по ситуации сложного многоуровневого конфликта в стадии эскалации в образовательной организации.
The design of the restorative justice program on the situation of a complex multi-level conflict in the stage of escalation in the educational organization.
16 Belov A. Г.
Sectional Report  
Развитие медиативных технологий в системе образования
Development of mediation technologies in the education system
17 Belova A. M.
Sectional Report
Рефлексия как инструмент профессионального самоопределения студентов в системе психолого-педагогической деятельности.
Reflection as an instrument of professional self-determination of students in the system of psychological and pedagogical activity.
18 Belova E. N., Smolyaninova O. G., Tayursky A. I.
Sectional Report  
Перспективы применения медиативных технологий в сетевой самообучающейся образовательной организации
PROSPECTS FOR THE APPLICATION OF MEDIATIVE TECHNOLOGIES IN A NETWORK SELF-LEARNING EDUCATIONAL ORGANIZATION
19 Berdiabev B. Э.
Sectional Report  
Опыт участия в летних школах по медиации в образовании
Experience of participation in summer schools on mediation in education
20 Bobyleva L. N.
Part-time participation
Untitled
21 Bobyleva M. V.
Sectional Report
Untitled
22 Bogdanova E. P.
Part-time participation
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ОНЛАЙН-СЕРВИСОВ ПО СОЗДАНИЮ ИНТЕЛЛЕКТ-КАРТ В ПРОЦЕССЕ ШКОЛЬНОЙ МЕДИАЦИИ
23 Borodina E. O., Finogenova O. N.
Sectional Report
Педагогическое сопровождение детей в кризисе трех лет
24 Churkin V. M.
Part-time participation
Untitled
25 Dryannykh O. V.
Sectional Report
Конфликты в информационном пространстве: новая социальная парадигма коммуникации.
Conflicts in the information space: a new social paradigm of communication.
26 Dudkin Y. V.
Sectional Report
Медиация в сфере физической культуры и спорта
Mediation in physical education and sports
27 Egle E. S.
Sectional Report
особенности влияния конфликта на социализацию подростка
eatures of the impact of conflict on the socialization of adolescents
28 Ekel G. A.
Sectional Report  
Untitled
29 Fastovich G. G.
Sectional Report  
К вопросу о медиации в системе высшего образования (на примере исследования специальности юриспруденция)
On the issue of mediation in the system of higher education (on the example of a study of the specialty of jurisprudence)
30 Fedynyak K. V.
Sectional Report
Untitled
31 Gubich L. И.
Sectional Report
Формирование поликультурной компетенции педагога в рамках социокультурной деятельности Дома работников просвещения
32 Guzelbaeva G. Y.
Sectional Report
Развитие семейного образования в поликонфессиональном регионе (на примере Республики Татарстан в 2018-2019 гг.)
Development of homeschooling in the Republic of Tatarstan as an example of a multi-religious region
33 IAvdosiuk E. V.
Part-time participation
Профессиограмма медиатора в образовании.
Job analysis of the mediator in education.
34 Ivanov S. O.
Part-time participation
Untitled
35 Ivanova V. В.
Part-time participation
Untitled
36 KOLOSKOVA A. V.
Part-time participation
Untitled
37 Kamaldinov R. R.
Part-time participation  
Деятельность международных центров медиации в разрешении современных конфликтов
Activities of international mediation centers in the resolution of contemporary conflicts
38 Kardash N. A.
Sectional Report
ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ СПОРТИВНОЙ МЕДИАЦИИ КАК ИНСТИТУТА РАЗРЕШЕНИЯ КОНФЛИКТОВ (СПОРОВ)
PROSPECTS FOR THE DEVELOPMENT OF SPORTS MEDIA AS AN INSTITUTE FOR RESOLUTION OF CONFLICTS (DISPUTES)
39 Karimova V. G., Valiev R. A.
Poster
Готовность педагогов к использованию технологий восстановительного подхода в образовательной среде школы
The readiness of teachers to use technology recovery approach in the educational environment of the school
40 Khitrik D. G.
Poster  
Программа индивидуального сопровождения подростка на основе веб-квеста
Program of individual support of adolescent based on web-quest
41 Kolesnikov E. Y.
Sectional Report  
ОРГАНИЗАЦИЯ СЛУЖБЫ ПРИМИРЕНИЯ (МЕДИАЦИИ) В СИСТЕМЕ ОБРАЗОВАНИЯ
ORGANIZATION OF THE RECONCILIATION SERVICE (MEDIA) IN THE EDUCATION SYSTEM
42 Kondratov A. S.
Sectional Report
Untitled
43 Konosova A. V.
Part-time participation  
ГРУППОВАЯ ФОРМА РАБОТЫ КАК СРЕДСТВО РАЗВИТИЯ КОММУНИКАТИВНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ ПОДРОСТКОВ
GROUP FORM OF WORK AS A MEANS OF DEVELOPMENT OF COMMUNICATIVE COMPETENCIES OF TEENAGERS
44 Kopoteva I. Y.
Sectional Report
Медиация в спорте
45 Korneeva E. S.
Poster
Выход из конфликта без потерь
Way out of the conflict withaout losses
46 Kosobukova E. V.
Part-time participation
Untitled
47 Krasilnikova T. S.
Part-time participation
ПРОБЛЕМА ПРЕДОТВРАЩЕНИЯ БУЛЛИНГА С ПОМОЩЬЮ МЕДИАЦИИ В ШКОЛАХ КРАСНОЯРСКОГО КРАЯ ЧЕРЕЗ АНАЛИЗ СЛУЧАЕВ СМИ
THE PROBLEM OF PREVENTING BULLYING USING MEDIATION AT SCHOOLS OF THE KRASNOYARSK TERRITORY THROUGH ANALYSIS OF MEDIA NEWS
48 Krutilina M. A.
Sectional Report
Как стать нормально работающей школьной службой медиации?
How to become a properly functioning school mediation service?
49 Kudryavtseva I. V.
Sectional Report
Медиативное сопровождение детей группы риска и их родителей
Mediation support for children at risk and their parents
50 Kuzmina T. M.
Sectional Report
Опыт организации служб примирения на базе российских школ.
Experience of organization reconciliation services on the basis of Russian schools.
51 Lachugina T. G.
Sectional Report
Профилактика конфликтов в образовании с применением медиативных технологий
Prevention of conflicts in education with the use of mediation technologies
52 Lebedeva I. A.
Sectional Report
Служба медиации как направление профилактической работы с обучающимися техникума
Mediation service as a direction of preventive work with College students
53 Ledyaeva M. Y.
Sectional Report  
Образовательные практики сближения культур: опыт разработки и реализации этно-квеста.
Educational practices of rapprochement of cultures: experience in the development and implementation of ethnic quest.
54 Lozhkina A. T.
Sectional Report
Обзор опыта медиации в России и за рубежом
Overview of mediation experience in Russia and abroad
55 Lutoshkina V. Н.
Sectional Report  
Медиация в сфере физической культуры и спорта
56 Masalimova A. R., Kalimullin A. M.
Sectional Report
Публикационная активность российских университетов в предметной области «Образование» (на основе баз данных SciVal и Scimago)
Russian Universities Publication Activity in Education Subject Area (Based on SciVal and Scimago Databases)
57 Mashanov A. A.
Sectional Report  
Медиация в спорте: поликультурный аспект
Mediation in sports: a multicultural dimensio
58 Matulis E. N.
Part-time participation
Untitled
59 Matveeva N. V.
Sectional Report
ПРИМЕНЕНИЕ МЕТОДИКИ «КРУГ ПРИМИРЕНИЯ» НА ВЫЕЗДНОЙ ШКОЛЕ ДЛЯ СТАРШЕКЛАССНИКОВ
THE USE OF THE "CIRCLE OF RECONCILIATION" METHODOLOGY AT A VISITING SCHOOL FOR HIGH SCHOOL STUDENTS
60 Matveeva O. N.
Sectional Report
Особенности медиации в дошкольных образовательных организациях России
Features of mediation in preschool educational institutions of Russia
61 Melnikova T. V.
Sectional Report
Условия для становления самостоятельности у обучающихся основной школы при поддержке тьютора
Conditions for the formation of independence in primary school students with the support of the tutor
62 Monakhina A. A.
Sectional Report
Школьная медиация как средство успешной адаптации учащихся при переходе из начальной школы в основную. Практика работы.
School mediation as a means of successful adaptation of students in the transition from primary to secondary school. Practical experience.
63 Mozyakova E. Ю.
Sectional Report
К вопросу о создании службы школьной медиации в образовательной организации
On the establishment of a school mediation service in an educational organization
64 Mustafaeva N. G.
Part-time participation
Untitled
65 Nikitina I. V.
Part-time participation
Untitled
66 Novohatnaya M. A.
Poster
Untitled
67 Nowakowski S.
Sectional Report
There are no frontiers that do not go beyond
68 Oleshkevich M. V.
Sectional Report
Опыт работы по формированию толерантности подростков и молодёжи посредством реализации проекта «Болельщики Зимней универсиады 2019 (Школа болельщиков)» в сотрудничестве с автономной некоммерческой организацией «Исполнительная дирекция XXIX Всемирной зимней Универсиады 2019 года в г. Красноярске».
Experience in the formation of tolerance of adolescents and young people through the project "Fans Of the winter Universiade 2019 (School of fans)" in cooperation with the Autonomous non-profit organization "Executive Directorate of the XXIX world winter Universiade 2019 in Krasnoyarsk".
69 Ostashkova V. Н.
Part-time participation
Untitled
70 Pantileeva E. S.
Sectional Report  
ПРЕПОДАВАНИЕ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ В УСЛОВИЯХ ПОЛИКУЛЬТУРНОЙ СРЕДЫ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ
THE TEACHING OF ENGLISH IN PRIMARY SCHOOL IN THE CONDITIONS OF A POLICULTURAL ENVIRONMENT IN THE EDUCATIONAL PROCESS
71 Pellinen N. Р.
Sectional Report  
Поликультурная компетентность педагогов в системе становления медиации в образовательных организациях г. Красноярска
Multicultural competence of teachers in the system of formation of mediation in educational organizations Krasnoyarsk
72 Pestova N. L.
Poster
Untitled
73 Petrakova A. W.
Sectional Report
ВВЕДЕНИЕ ПОНЯТИЯ МЕДИАЦИИ В ШКОЛЕ, ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА ПРИМЕНЕНИЯ, ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ.
INTRODUCTION OF THE CONCEPT OF MEDIATION IN SCHOOL, THEORY AND PRACTICE, PROSPECTS OF DEVELOPMENT.
74 Pinkevich A. G.
Part-time participation  
Место медиации в системе мониторинга конфликтогенных факторов образовательной деятельности в условиях современных рисков.
Place of mediation in the monitoring of conflict factors of educational activities in the conditions of modern risks.
75 Pinkevich A. G., Artemov G. P.
Part-time participation  
Место медиации в системе мониторинга конфликтогенных факторов образовательной деятельности в условиях современных рисков
Place of mediation in the monitoring of conflict factors of educational activities in the conditions of modern risks.
76 Podusova N. S.
Sectional Report
Обоснование необходимости развития медиативной компетентности у преподавателя ВУЗа
Justification of the need to develop the mediation competence of the University teacher
77 Popova I. A.
Sectional Report  
Untitled
78 Prokhorova O. A.
Sectional Report  
Медиация: перспективы дискурсивного исследования
Mediation: perspective in discourse studies
79 Ptashnik Y. P.
Sectional Report
Untitled
80 Rakhimov A. M., Кононова Т. А.
Part-time participation
МЕДИАЦИЯ КАК СПОСОБ РАЗРЕШЕНИЯ КОНФЛИКТОВ СРЕДИ ВОЕННОСЛУЖАЩИХ
81 Romanova T. A.
Sectional Report
Untitled
82 Rostovtseva M. V.
Sectional Report  
Медиация в спорте: психологический аспект
Mediation in sports: a psychological aspect
83 Rozhdestvenskaya V. A.
Sectional Report
Разрешение конфликтных ситуаций между родителями и детьми
Resolution of conflicts between parents and children
84 Rushentsev P. I.
Part-time participation
Из истории становления служб школьной медиации в образовательных учреждениях г. Красноярска.
From the history of formation of school mediation services in educational institutions of Krasnoyarsk.
85 Safaralieva R. R.
Part-time participation
Untitled
86 Saipoova K. D.
Sectional Report  
Узбекистан - один из поликультурных регионов Центральной Азии
Uzbekistan is one of the multicultural regions of Central Asia
87 Saraeva A. S.
Sectional Report
Untitled
88 Shalygina N. E.
Sectional Report  
Системно-деятельностный подход в организации деятельности школьных служб примирения
System-activity approach in organizing the activities of school reconciliation services
89 Shapova H. F.
Sectional Report
Untitled
90 Shlykova O. V., Alimzhanova E. G.
Sectional Report  
Повышение поликультурной компетентности педагогов в процессе инновационной деятельности в образовательной организации
Improving the multicultural competence of educators in the process of innovation in the educational organization. From work experience
91 Shnaider J. V.
Sectional Report
Особенность применения медиативных технологий в русском менталитете
The peculiarity of using mediation technologies in the Russian mentality
92 Shnaider J. V., Седых Т. В.
Sectional Report
Проблемы применения медиативного подхода в социально-культурной среде России
Problems of application of the mediation approach in the social and cultural environment of Russia
93 Shomurodova S. G.
Sectional Report  
CHEMICAL-COTTON CHEMICAL-REFRACTORY UGOM-STATE STATE NATIONAL NATURAL GARDEN
94 Shumovskiy O. I.
Part-time participation  
Цифровые технологии в профессиональной деятельности медиатора образовательной организации
95 Sivrikova N. V., Соколова Н. А.
Part-time participation
МЕХАНИЗМЫ ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ ЗАЩИТЫ ЛИЧНОСТИ В ПРОЦЕССЕ МЕДИАЦИИ
DEFENSE MECHANISM OF THE PERSONALITY IN THE COURSE OF MEDIATION
96 Skutina T. V.
Sectional Report  
Развитие конфликтной компетентности подростов как условие успеха медиации
Development of conflict competence of adolescents as a condition for the success of mediation
97 Smolyaninova O. G.
Sectional Report
Международная летняя молодежная школа «Поликультурная медиация в образовании» в формировании профессиональных медиативных компетенций студентов
International Youth Summer School “Intercultural Mediation in Education” in Building of the Students’ Professional Competency
98 Smolyaninova O. G.
Sectional Report  
МЕДИАТИВНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРАКТИКИ В ПОЛИКУЛЬТУРНОЙ СРЕДЕ КРАСНОЯРСКОГО КРАЯ
MEDIATIVE EDUCATIONAL PRACTICES IN THE POLICULTURAL ENVIRONMENT OF THE KRASNOYARSK REGION
99 Sunami A. Н.
Part-time participation  
Зарубежный опыт использования peer mediation в урегулировании школьных конфликтов и развитии позитивной риск рефлексии школьников
International experience of the peer mediation practices in school conflicts resolution and positive risk reflection development
100 Tabakova U. N.
Part-time participation
Возможности педагогической мастерской в развитии исследовательских умений обучающихся в основной школе
Possibilities of a pedagogical workshop in the development of research skills of students in school
101 Taranova M. Е.
Sectional Report  
Untitled
102 Timofeeva A. В.
Sectional Report
Untitled
103 Timoshkov A. V.
Sectional Report
Untitled
104 Trokhova V. N.
Sectional Report
Untitled
105 Tsivilyuk A. V.
Sectional Report
Untitled
106 Turanov S. O.
Poster
Электронное ресурсное сопровождение летней международной школы «Поликультурная медиация в образовании»
107 Yudina A. A.
Sectional Report
Подростки с девиантным поведением: особенности управления конфликтом
Adolescents with deviant behavior: features of conflict management
108 Zozulya O. S.
Part-time participation
Совместное планирование и организация событие как форма освоения подростками 14-17 лет продуктивных способов социального взаимодействия и урегулирования конфликтных ситуаций.
109 Адамова М. Е.
Part-time participation
ШКОЛЬНЫЙ МЕДИАТОР – ЗАЛОГ УСПЕШНОЙ ИНТЕГРАЦИИ МЕДИАТИВНОГО ПОДХОДА В СИСТЕМЕ ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН
THE SCHOOL MEDIATOR IS THE KEY TO SUCCESSFUL INTEGRATION OF MEDIATIVE APPROACH IN THE EDUCATION SYSTEM OF THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN
110 Азанова А. А.
Sectional Report
Индивидуальная поддержка развития ребенка 1.5-3 лет в условиях семейного воспитания.
Individual support for the development of a child 1.5-3 years old in the context of family education.
111 Аксенова И. В.
Sectional Report
Untitled
112 Ананьев В. Н.
Part-time participation
Untitled
113 Андреева М. А.
Sectional Report
Untitled
114 Байганурова А. С.
Part-time participation
Untitled
115 Барановская О. Н.
Sectional Report
Влияние обучения медиативным технологиям на развитие коммуникативной компетентности подростков.
116 Благодарова И.
Part-time participation
Untitled
117 Бобылева Л. Н.
Sectional Report
Untitled
118 Боднарюк Н. И.
Sectional Report
Untitled
119 Бойко М. И.
Sectional Report
Untitled
120 Борисова Н. Г.
Sectional Report
Untitled
121 Борисова С. В.
Part-time participation
Untitled
122 Бузина И. А.
Part-time participation  
О службе Медиации КТТПП
123 Булахова Е. Ю.
Sectional Report  
Untitled
124 Бушаева Т. А.
Sectional Report
Untitled
125 Бывшенко А. С.
Sectional Report
Медиация в урегулировании взаимоотношений родителей, имеющих детей с ОВЗ
126 Варочкина А. Н.
Sectional Report
Untitled
127 Вербицкая Н. О.
Sectional Report
Зеркальные нейроны и культурные нейропаттерны в межкультурной медиации
128 Вильтовская Л. А.
Sectional Report
Untitled
129 Власова Н. В.
Sectional Report
Использование медиативного подхода в семейном воспитании при выборе будущей профессии
The use of the mediation approach in family education when choosing a future profession
130 Власова Н. В.
Sectional Report
Использования медиативного подхода в семейном воспитании при выборе будущей профессии
131 Володина А. П.
Sectional Report  
Untitled
132 Гацко М. В.
Part-time participation  
Untitled
133 Генза С. В.
Part-time participation
Untitled
134 Герасимова О. В.
Part-time participation
Untitled
135 Гусарева Е. С.
Sectional Report
Untitled
136 Дайберт Т. Н.
Part-time participation
Untitled
137 Ерофеева Л. А.
Sectional Report
Untitled
138 Жиганова Е. А.
Part-time participation
Untitled
139 Званцева Л. Д.
Sectional Report  
Untitled
140 Зыкова Е. А.
Sectional Report
Untitled
141 Иванов Н. А.
Part-time participation
К вопросу об актерском мастерстве как ресурсе профессиональной деятельности педагога-медиатора
To the issue about acting skills as resource of professional activity of teacher-mediator
142 Иванова Н. В.
Sectional Report  
Untitled
143 Игнатова К. О.
Part-time participation
Untitled
144 Игнатьев Н. Н.
Part-time participation
Опыт использования медиативных практик в образовании на примере Казахстана.
The experience of using mediation practices in education on the example of Kazakhstan.
145 Иманова О. А.
Sectional Report  
Электронный портфолио как средство презентации профессиональных компетенций будущего педагога-медиатора
Electronic Portfolio as a Means of Presenting Professional Competencies of a Future Mediator
146 Какоткин В. М.
Sectional Report
Untitled
147 Каримова А. В.
Part-time participation
Untitled
148 Кет Ю. С., Kongarov A. О., Kongarova D. К.
Sectional Report  
Переговорные практики в школе (анализ опыта внедрения переговорных практик в МАОУ «Красноярская университетская гимназия №1 Универс»)
Negotiating practices at the school (analysis of the negotiating practices application experience at the Univers University Gymnasium No. 1 Municipal Autonomous General Education Institution Krasnoyarsk)
149 Кеуш Ю. Н.
Sectional Report  
Untitled
150 Клюева О. В.
Sectional Report
Untitled
151 Козлова И. Н.
Sectional Report  
Untitled
152 Козлова О. Н.
Sectional Report
КУЛЬТУРЫ ПАРТНЕРСТВА В ОБРАЗОВАНИИ В ХХI ВЕКЕ
153 Коновалов А. Ю.
Sectional Report
Untitled
154 Копендаков М. В.
Part-time participation
Подготовка медиаторов-сверстников в системе ДПО
155 Копендакова Л. С.
Part-time participation
Подготовка медиаторов для школ города Красноярска: опыт «Школы самоопределения»
156 Космаченко М. А.
Sectional Report  
Untitled
157 Кузьмина Т. В.
Sectional Report
Untitled
158 Курочкин А. Е.
Part-time participation
Untitled
159 Леонтьева А. Г.
Part-time participation  
Untitled
160 Литивнцева Л. А., Пригодич Е. Г.
Sectional Report  
---
161 Лукина А. К.
Sectional Report  
Современное детство: конфликты и кризисы
162 Милейко Е. Н.
Part-time participation
Тьюторское сопровождение ценностного самоопределения подростков во внеурочной деятельности
163 Морозов А. Д.
Sectional Report
Untitled
164 Нагорных С. Н.
Sectional Report
Untitled
165 Некрасова Е. А.
Part-time participation
Untitled
166 Непомнющая Н. Е.
Part-time participation
Untitled
167 Новак Н. И.
Sectional Report
Untitled
168 Новый автор
Sectional Report
Untitled
169 Оленченко К. А.
Sectional Report
Международный опыт медиации
170 Попова Ю. В.
Sectional Report  
Managing and mediating intercultural conflicts in Italian schools
171 Прокудина Е. В.
Sectional Report  
Untitled
172 Протопопов Д. В.
Sectional Report  
-
173 Прохорова И. М.
Sectional Report
Untitled
174 Прудовикова О. Н.
Sectional Report
Untitled
175 Размахнина К. Э.
Sectional Report  
"Становление и развитие медиации в Индии"
176 Рогова А. Е.
Sectional Report
Untitled
177 Рубахина Д. И.
Poster  
Проектная деятельность как средство развития интереса у младших школьников к русскому языку
178 Свиридова Е. Г.
Part-time participation  
Untitled
179 Селезнева А. Д.
Sectional Report
ЦИФРОВОЙ КЕЙС КАК ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ РЕЗУЛЬТАТ ИНТЕНСИВНОЙ ШКОЛЫ «МЕДИАТОР 2.0»
DIGITAL CASE AS AN EDUCATIONAL RESULT OF THE INTENSIVE SCHOOL “MEDIATOR 2.0”
180 Селина О. В.
Sectional Report
Квест как форма адаптации первокурсников к социокультурной среде вуза.
181 Славщик О. В.
Sectional Report
Untitled
182 Собкин В. С.
Poster
Значимость сетевого общения в информационном пространстве современного подростка
183 Солопова А. Ю.
Sectional Report  
Содействие личностному самоопределению старших подростков посредством образовательных событий
184 Сомсау А.
Sectional Report
СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ КАК СРЕДСТВО РАЗВИТИЯ КОММУНИКАТИВНЫХ НАВЫКОВ ПРИ ИЗУЧЕНИИ РУССКОГО ЯЗЫКА ТАЙСКИМИ СТУДЕНТАМИ
185 Сорокина А. С.
Sectional Report
УЧАСТИЕ В СЕМИНАРЕ В КАЧЕСТВЕ СЛУШАТЕЛЯ
186 Стерхова С. С.
Sectional Report  
Untitled
187 Тамулис Ю.
Part-time participation
Конфликтные ситуации в образовательных организациях и способы их решения
Conflict situations in educational organizations and ways to solve them
188 Тахмазова Е. В.
Part-time participation
Untitled
189 Терентьева Л. А.
Part-time participation
Untitled
190 Тихонова Ю. М.
Part-time participation
Untitled
191 Токарева О. А.
Sectional Report  
ОПЫТ РАБОТЫ СЛУЖБЫ МЕДИАЦИИ КРАСНОЯРСКОГО АВТОТРАНСПОРТНОГО ТЕХНИКУМА
Experience of the mediation service of the Krasnoyarsk motor transport college
192 Тормозакова Е. В.
Sectional Report
Untitled
193 Трофимова В. В.
Sectional Report
РАЗВИТИЕ ПОЛИКУЛЬТУРНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ У СТУДЕНТОВ ФЕДЕРАЛЬНОГО УНИВЕРСИТЕТА С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ Е-ПОРТФОЛИО
DEVELOPMENT OF MULTICULTURAL COMPETENCES OF FEDERAL UNIVERSITY STUDENTS USING E-PORTFOLIO
194 Урнева Ю. В.
Part-time participation
Untitled
195 Усольцева С. В.
Sectional Report
Untitled
196 Фофанова М. А.
Sectional Report
Сопровождение личностного самоопределения подростков во внеурочной деятельности
197 Халитова И. И.
Sectional Report
Значение компетенций коуча для педагогов в контексте поликультурного общения
198 Цимбалюк Е. В.
Sectional Report
слушатель
199 Чайчакан Р.
Sectional Report
СИСТЕМА ОЦЕНИВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ РЕЗУЛЬТАТОВ В УНИВЕРСИТЕТАХ КОРОЛЕВСТВА ТАИЛАНД
200 Черепанов С. А.
Part-time participation
Untitled
201 Шалапинина А. Е.
Part-time participation
Untitled
202 Шикина Л. В.
Sectional Report
Untitled
203 Шлямина О. Н.
Sectional Report
Untitled
204 Штыховская С. С.
Sectional Report  
Участвую как слушатель
205 Ямбург Е. А.
Sectional Report
-----
206 Ярощук Г. М.
Part-time participation
Untitled